Intensivkurs

i Arboga

Intensivkurs Arboga – Hur går det till?

Varmt välkommen till oss, nya förare! Oavsett om du redan är en erfaren förare med tidigare körlektioner i bagaget eller om du är helt ny på vägen, är vår målsättning att vara din pålitliga partner genom hela körresan. I Arboga erbjuder vi enkla bokningsmöjligheter för intensivkurser till förmånliga paketpriser – vi tar hand om allt från den första stund till målet är nått.

Din resa med oss inleds med en grundlig testlektion där vi utvärderar din nuvarande körnivå noggrant. Utifrån denna bedömning skräddarsyr vi en personlig körplan som är anpassad efter just dina unika behov och önskemål.

Våra intensivkurser håller en hög takt, och vi har full förståelse för att framsteg inte alltid sker i en rak linje. Varje individ är unik, och därför anpassar vi inlärningen efter dina egna förutsättningar och hastighet. Hos oss får du en skräddarsydd utbildning som tar hänsyn till din unika resa mot att bli en skicklig förare.

I intensivkursen ingår:

• Körkortsteori
  • Körkortsboken, körhäftet, teorihäftet, vägmärkeshäften
  • Webbtester
  • Riskettan
  • Risktvåan
  • Omkörningslektion
  • Uppvärmning 35 min. före uppkörning
  • Uppkörning (hyran för Trafikskolans bil

Vi hjälper även till med:

• Att boka ditt kunskapsprov och körprov hos Trafikverket
  • Att boka in de körlektioner du behöver
  • Du genomför Riskettan på vår Trafikskola
  • Du genomför Risktvåan (halkbana) mot slutet av utbildningen

Mopedkurs hos oss:

Under mopedkursen i Arboga kommer du få en djupgående och viktig utbildning för att bli en säker och ansvarsfull mopedförare. Vi kommer gå igenom grundläggande trafikregler och vägskyltar för att du ska känna dig trygg och självsäker ute på vägarna. Dessutom kommer vi fördjupa oss i fordonskunskap specifik för mopeder, vilket ger dig den kunskap du behöver för att underhålla och kontrollera din moped på ett säkert sätt.

Den praktiska delen av kursen är lika viktig som den teoretiska. Genom att ge dig möjligheten att öva körning på en övningsbana kommer du utveckla och förbättra dina körtekniker under vårt noggranna övervakning. Vår målsättning är att du inte bara ska klara det praktiska körprovet utan att även bli en kompetent och självsäker förare i verkliga trafiksituationer.

Mopedkurs - Priser

Oavsett om du är en erfaren förare med många tidigare lektioner eller
om du är helt ny till körskola, så finns vi här för att stödja dig på hela din resa.

Intensivkurs hos oss:

Oavsett om du är en erfaren förare med många tidigare lektioner eller om du är helt ny till körträning, så finns vi här för att stödja dig på hela din resa.
Hos oss kan du boka din intensivkurs till ett förmånligt paketpris – vi tar hand om dig från start till mål.

Din resa börjar med en inledande testlektion, där vi noggrant utvärderar din nuvarande nivå. Baserat på denna bedömning skräddarsyr vi en individuell körplan som passar just dig och dina behov.

Våra intensivkurser håller ett högt tempo. Det är viktigt att förstå att framsteg inte alltid sker linjärt – alla individer är unika, och inlärningen sker i takt med dina egna förutsättningar.

För att ge dig ökad tydlighet har vi strukturerat våra utbildningar enligt antalet dagar. Tänk på att både riskutbildningar och avslutande prov kan kräva några extra dagar. Boka din intensivkurs i Arboga redan idag och ta ett steg närmare ditt körkort! Hos oss finns den skräddarsydda vägen till ditt körkort.

Nu kan du äntligen få ditt körkort snabbt

Vår intensivkurs ger dig möjligheten att fokusera på att utvecklas till en skicklig förare. Vårt huvudsyfte är att förmedla gedigen kunskap för att säkerställa att du framgångsrikt tar dig igenom alla moment i körkortsprocessen – från uppkörningen och teoriprovet till risketta och risktvå utan problem.

Vi strävar efter att skapa en känsla av trygghet bakom ratten och bekanta dig med olika körsituationer. Genom vår intensivkurs vill vi rusta dig så att du känner dig bekväm och självsäker i varje körsituation.

Körkortstillstånd

Innan du kommer till oss måste du ha ett körkortstillstånd samt giltig legitimation!
(är permanent bosatt i Sverige eller studerar här sedan minst 6 mån.)
Ansök om körkortstillstånd HÄR

Vilken paket ska jag välja?

30 lektioner:
Du är nybörjare och har aldrig eller i liten omfattning kört bil.
20 lektioner:
Du har goda kunskaper, behöver fördjupning i vissa moment.
15 lektioner:
Du har mycket goda kunskaper, behöver uppkoll och tips.

Automat eller manuell?

Att ta ett automatkörkort är ofta enklare och billigare och man lär sig köra bil ordentligt (avsökningsrutiner, risktänkande, samspel i trafiken o.s.v.) behöver inte tänka på växling. Det är möjligt att byta mellan manuell och automat under kursens gång om vi har lediga bilar.

Fler eller färre lektioner?

Under kursens gång uppskattar din lärare om du behöver fler eller färre lektioner än vad du nu beställer för att bli godkänd i kursens alla moment. Dessa lektioner debiteras/krediteras vid kursens slut.

Boende

Just nu har vi inget samarbete med något boende vilket innebär att du själv måste boka boende. Kontakta oss för frågor kring boende.

info@arbogatrafikskola.se

Centrumleden 8